サブアイテム(Secondary Items) - メトロイドプライム ログブック集

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最終更新時間:2011年09月07日 20時39分23秒

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サブアイテム(Secondary Items)

日本語版English Version
スペース
ジャンプ
スペースジャンプ:
機動力のある推進エネ
ルギー噴射ブーツで,
サムスの跳躍力を飛躍
的に増大させます。
Bでジャンプ。その
ジャンプ中に再度B
を押すと,その位置か
ら,更にもう一度ジャ
ンプします。

サムスの記録:
スペースジャンプはタ
イミングが重要だ。
より遠く高く飛ぶため
には,コツが必要にな
る。
また,敵からの攻撃回
避にも,この能力は非
常に有効である。
Space Jump
Boots
The Space Jump Boots
increase the leaping
capability of the Power
Suit through the use of
boot-mounted
thrusters.
Press B to jump, then
press B again during
the jump to use the
Space Jump Boots.

Samus's Notes:
Timing is important
when using the Space
Jump Boots.
Experiment to discover
ways to increase the
height and length of
your jumps.
グラップリング
ビーム
グラップリングビーム:
建物の天井などに設置
されたグラップルポイ
ントから,ぶら下がる
ことが可能なロープ状
のビームです。
スイングしてスペース
ジャンプでも到達でき
ない距離を移動できま
す。
グラップルポイント
GをZでロックオ
ンし続けるとグラップ
リングビームを発射す
ることができます。
Zを押している間,
ぶら下がった状態を維
持し,放すと解除され
ます。

サムスの記録:
スイング中に(+)でス
イングの方向を変えら
れるようだ。
Grapple
Beam
The Grapple Beam
allows you to swing
back and forth from
special points in the
environment.
Grapple Points appear
in your Visor as a G
icon.
Press and hold Z to
fire the Grapple Beam.
Hold Z down to stay
connected: let go to
release.

Samus's Notes:
The Grapple Beam can
be used to cross large
gaps.
Use the (+) while
grappling to swing in
different directions.
ミサイルミサイル:
アームキャノン内に装
備された追尾機能を持
つミサイルです。
初期装備は5発で,
ミサイルタンクを獲得
すると所持数の上限が
5発増加します。
↓でミサイルを発射
Aでビーム発射可能
状態に戻ります。

サムスの記録:
ロックオン完了後に発
射したミサイルは,敵
を捕捉し追撃する。
攻撃力も高く,残量に
注意して使いたい。
Missile
Launcher
The Missile Launcher
adds ballistic weapon
capability to the Arm
Cannon.
Press ↓ to fire the
Missile Launcher. Press
A to return to Beam
mode.

Samus's Notes:
Missiles fired with a
lock-on will seek their
targets.
Missiles can destroy
objects made from
Radion or Brinstone.
There are Charge
Combo enhancements
scattered throughout
the environment. They
use the Missile
Launcher and the
Charge Beam in tandem
to fire more effective
blasts.
Each Missile Expansion
you find will increase
the number of Missiles
you can carry by 5.
チャージビームチャージビーム:
ビームのエネルギーを
アームキャノン内部で
増幅し,一気に放出し
ます。
Aを押し続けると
チャージし,放すと発
射します。
チャージ中に回復アイ
テムを引き寄せる能力
もあります。

サムスの記録:
チャージする時間の長
さによって,破壊力が
違うようだ。
Charge
Beam
The Charge Beam allows
you to increase the
damage and
effectiveness of the
Arm Cannon.
Press and hold A to
charge the Arm Cannon,
then release A to fire.

Samus's Notes:
The Charge Beam has a
limited 'tractor beam'
capacity. Use it to pull
small objects to you.
There are Charge
Combo enhancements
scattered through the
environment. They use
the Charge Beam and
the Missile Launcher in
tandem to fire more
effective blasts.
The Charge Beam
increases the
performance of each
Arm Cannon mode.
チャージコンボチャージコンボ:
「ミサイル」に
「チャージビーム」の
効果を合体させた攻撃
です。
この合体攻撃によって
通常攻撃よりも強力な
破壊力を生み出すこと
が可能です。
Aでビームをフルに
チャージしAを押し
たまま↓を押すと
発動します。

サムスの記録:
チャージコンボに関す
る詳しい情報は,それ
ぞれのアイテムを入手
後ここに記録しよう。


スーパーミサイル:
単発型コンボである。
発射時に1発につき,
5発のミサイルを消費
するようだ。
コルダイトと呼ばれる
強固な物質も破壊可能
である。


アイススプレッダー:
単発型コンボである。
追尾能力を持ち攻撃力
も絶大だ。
発射時に1発につき,
10発のミサイルを消費
するようだ。
ただし,メカニズム系
の敵は,凍らせても復
活されてしまう。


ウェイブバスター:
継続型コンボである。
連続して電流を発生さ
せ,その間,敵を追尾
し続ける。
ロックオンしなくても
対象にあたれば,その
時点から追尾してくれ
る。
発射の際にミサイルを
10発消費し,その後1
秒毎に5発ずつミサイ
ルを消費してゆく。


フレイムスローワー:
継続型コンボである。
連続して高温の火炎を
放出する。
発射時にミサイルを
10発消費し,その後1
秒毎に5発ずつミサイ
ルを消費してゆく。
Beam
Combo
The Charge Combos
allow you to fire the
Missile Launcher and
Arm Cannon together.
The combined attacks
are stronger than
normal blasts.
The Arm Cannon must
be charged to use a
Charge Combo.
When your Arm Cannon
is charged, press ↓
to fire the Charge
Combo.

Samus's Notes:
The Single Shot Charge
Combos fire one blast
at a time. Each shot
uses a number of
Missiles.
Sustained Fire Charge
Combos will fire as long
as you have Missiles.
Hold A down after you
fire. It takes ten
Missiles to trigger
these Charge Combos,
then five Missiles per
second afterward.
Page down for
information on the
individual Charge
Combos.
This data will download
to the Log Book after
each Charge Combo is
acquired.


The Super Missile is the
Power Charge Combo.

Samus's Notes:
Super Missile is a
Single Shot Charge
Combo. Each shot costs
5 Missiles.
Super Missiles can
destroy objects made
of Cordite.


The Ice Spreader is the
Ice Charge Combo. It
can freeze targets in a
wide area.

Samus's Notes:
Ice Spreader is a Single
Shot Charge Combo.
Each shot costs 10
Missiles.
Ice Spreader is limited
against aerial targets.


The Wavebuster is the
Wave Charge Combo.
This potent blast
auto-seeks targets in
the area.

Samus's Notes:
The Wavebuster is a
Sustained Fire Charge
Combo. It costs 10
Missiles to activate,
then 5 Missiles per
second afterward.
The Wavebuster will
seek enemies without a
lock-on.


The Flamethrower is
the Plasma Charge
Combo. You can sweep
its stream of flame
across multiple
targets.

Samus's Notes:
Flamethrower is a
Sustained Fire Charge
Combo. It costs 10
Missiles to activate,
then 5 Missiles per
second afterward.
The Flamethrower is
most effective against
multiple targets in an
area.

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