日本語版 | English Version | ||
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スペース ジャンプ | スペースジャンプ: 機動力のある推進エネ ルギー噴射ブーツで, サムスの跳躍力を飛躍 的に増大させます。 Bでジャンプ。その ジャンプ中に再度B を押すと,その位置か ら,更にもう一度ジャ ンプします。 サムスの記録: スペースジャンプはタ イミングが重要だ。 より遠く高く飛ぶため には,コツが必要にな る。 また,敵からの攻撃回 避にも,この能力は非 常に有効である。 | Space Jump Boots | The Space Jump Boots increase the leaping capability of the Power Suit through the use of boot-mounted thrusters. Press B to jump, then press B again during the jump to use the Space Jump Boots. Samus's Notes: Timing is important when using the Space Jump Boots. Experiment to discover ways to increase the height and length of your jumps. |
グラップリング ビーム | グラップリングビーム: 建物の天井などに設置 されたグラップルポイ ントから,ぶら下がる ことが可能なロープ状 のビームです。 スイングしてスペース ジャンプでも到達でき ない距離を移動できま す。 グラップルポイント GをZでロックオ ンし続けるとグラップ リングビームを発射す ることができます。 Zを押している間, ぶら下がった状態を維 持し,放すと解除され ます。 サムスの記録: スイング中に(+)でス イングの方向を変えら れるようだ。 | Grapple Beam | The Grapple Beam allows you to swing back and forth from special points in the environment. Grapple Points appear in your Visor as a G icon. Press and hold Z to fire the Grapple Beam. Hold Z down to stay connected: let go to release. Samus's Notes: The Grapple Beam can be used to cross large gaps. Use the (+) while grappling to swing in different directions. |
ミサイル | ミサイル: アームキャノン内に装 備された追尾機能を持 つミサイルです。 初期装備は5発で, ミサイルタンクを獲得 すると所持数の上限が 5発増加します。 ↓でミサイルを発射 Aでビーム発射可能 状態に戻ります。 サムスの記録: ロックオン完了後に発 射したミサイルは,敵 を捕捉し追撃する。 攻撃力も高く,残量に 注意して使いたい。 | Missile Launcher | The Missile Launcher adds ballistic weapon capability to the Arm Cannon. Press ↓ to fire the Missile Launcher. Press A to return to Beam mode. Samus's Notes: Missiles fired with a lock-on will seek their targets. Missiles can destroy objects made from Radion or Brinstone. There are Charge Combo enhancements scattered throughout the environment. They use the Missile Launcher and the Charge Beam in tandem to fire more effective blasts. Each Missile Expansion you find will increase the number of Missiles you can carry by 5. |
チャージビーム | チャージビーム: ビームのエネルギーを アームキャノン内部で 増幅し,一気に放出し ます。 Aを押し続けると チャージし,放すと発 射します。 チャージ中に回復アイ テムを引き寄せる能力 もあります。 サムスの記録: チャージする時間の長 さによって,破壊力が 違うようだ。 | Charge Beam | The Charge Beam allows you to increase the damage and effectiveness of the Arm Cannon. Press and hold A to charge the Arm Cannon, then release A to fire. Samus's Notes: The Charge Beam has a limited 'tractor beam' capacity. Use it to pull small objects to you. There are Charge Combo enhancements scattered through the environment. They use the Charge Beam and the Missile Launcher in tandem to fire more effective blasts. The Charge Beam increases the performance of each Arm Cannon mode. |
チャージコンボ | チャージコンボ: 「ミサイル」に 「チャージビーム」の 効果を合体させた攻撃 です。 この合体攻撃によって 通常攻撃よりも強力な 破壊力を生み出すこと が可能です。 Aでビームをフルに チャージしAを押し たまま↓を押すと 発動します。 サムスの記録: チャージコンボに関す る詳しい情報は,それ ぞれのアイテムを入手 後ここに記録しよう。 スーパーミサイル: 単発型コンボである。 発射時に1発につき, 5発のミサイルを消費 するようだ。 コルダイトと呼ばれる 強固な物質も破壊可能 である。 アイススプレッダー: 単発型コンボである。 追尾能力を持ち攻撃力 も絶大だ。 発射時に1発につき, 10発のミサイルを消費 するようだ。 ただし,メカニズム系 の敵は,凍らせても復 活されてしまう。 ウェイブバスター: 継続型コンボである。 連続して電流を発生さ せ,その間,敵を追尾 し続ける。 ロックオンしなくても 対象にあたれば,その 時点から追尾してくれ る。 発射の際にミサイルを 10発消費し,その後1 秒毎に5発ずつミサイ ルを消費してゆく。 フレイムスローワー: 継続型コンボである。 連続して高温の火炎を 放出する。 発射時にミサイルを 10発消費し,その後1 秒毎に5発ずつミサイ ルを消費してゆく。 | Beam Combo | The Charge Combos allow you to fire the Missile Launcher and Arm Cannon together. The combined attacks are stronger than normal blasts. The Arm Cannon must be charged to use a Charge Combo. When your Arm Cannon is charged, press ↓ to fire the Charge Combo. Samus's Notes: The Single Shot Charge Combos fire one blast at a time. Each shot uses a number of Missiles. Sustained Fire Charge Combos will fire as long as you have Missiles. Hold A down after you fire. It takes ten Missiles to trigger these Charge Combos, then five Missiles per second afterward. Page down for information on the individual Charge Combos. This data will download to the Log Book after each Charge Combo is acquired. The Super Missile is the Power Charge Combo. Samus's Notes: Super Missile is a Single Shot Charge Combo. Each shot costs 5 Missiles. Super Missiles can destroy objects made of Cordite. The Ice Spreader is the Ice Charge Combo. It can freeze targets in a wide area. Samus's Notes: Ice Spreader is a Single Shot Charge Combo. Each shot costs 10 Missiles. Ice Spreader is limited against aerial targets. The Wavebuster is the Wave Charge Combo. This potent blast auto-seeks targets in the area. Samus's Notes: The Wavebuster is a Sustained Fire Charge Combo. It costs 10 Missiles to activate, then 5 Missiles per second afterward. The Wavebuster will seek enemies without a lock-on. The Flamethrower is the Plasma Charge Combo. You can sweep its stream of flame across multiple targets. Samus's Notes: Flamethrower is a Sustained Fire Charge Combo. It costs 10 Missiles to activate, then 5 Missiles per second afterward. The Flamethrower is most effective against multiple targets in an area. |
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